Saturday, May 24, 2008

妈妈,我走了。

妈妈,我走了。
虽然我还有很多功课没做完,
但是请你把我的书本和美丽的书包好好收藏。

妈妈,我走了。
虽然我不能实现我的梦想,
但是我相信其他孩子一定能。

妈妈,我走了。
虽然学校已经变成一团废墟,
虽然景色已经变成一片苍茫,
但是我还是很迷恋以前
校外绿幽幽的草地,
小朋友的朗读声,
大家在学校玩乐的欢笑声。

妈妈,我走了。
希望你会坚强,
希望你别再哭了。
希望你把对我的爱,
留给其他的孩子。

妈妈,我走了。
我要去一个很遥远但是没有烦恼的地方。
那里有很多像妈妈眼睛一样明亮的星星。
这个地方叫做 天 堂

(对不幸在四川大地震罹难的小朋友感到难过,希望大家可以帮忙,帮助其他不幸的人重建家园。)

4 comments:

fufu said...

sigh... 讓它過去吧 別再傷心啦 活在當下啊

古小玉 said...

Yup.. true, it's already over.
Just keep me update on your new job ya!

fufu said...

well, so gonna busy preparing your farewell party with your co-workers? soon you will be working at a new company... what kind of technical consultant?

fufu said...

remove the word verification la! anyway i am still struggling here! sigh i have lost my lucky star =( everything turned out so unexpected... anyway i am getting through one by one =)